Dangerous Road

31 mei 2015 - Padang Sidempuan, Indonesië

Na een succesvolle opname van "don't drive here" dachten we nu we er toch zijn laten we maar een opname doen van "dangerous roads". Het eerste stuk ging eigenlijk best makkelijk. Eerst langs de rijstvelden, langs een ananas plantage waar we heerlijk verse ananas kregen. Vervolgens naar een lokale markt om daarna de warm water bron te gaan. Deed een beetje aan pamukelle denken. Na dat alles vervolgende we onze weg na de lunch over de sumatra highway. Nou ja highway. Eigenlijk de enige weg die je geen weg mag noemen maar goed, we hebben een goede chauffeur dus voor uit met de geit. De weg is te beschrijven als "vroeger had je geen drempels maar kuilen". Op zich met een 4x4 geen probleem maar met een touring car eigenlijk niet te doen. Na ongeveer 2 uur op de highway begon het te regen, hard te regenen zeg maar een tropisch buitje (niet zo gek in de tropen). Na een half uur kwam de bus bij een grote modder vlakte, opzich niet erg maar als je een meter wegzakt en onder de modder ligt een rots. Klabam.... daar gingen de achter remmen. Met als gevolg bus stuk en overdwars op de weg met als gevolg weg geblokkeerd. Nou ja niet voor iedereen want links van ee bus was toch wel 2 meter ruimte waar de gewone busjes/autos nog langs porbeerde te rijden. Het mooiste spectakel stuk was een mini vrachtwagen die een wheely maakte. Alles ging maar net goed. Na 2 uur was de bus nog niet gemaakt en werd een nieuwe excusrsie bedacht en wel met zo veel man in een lokaal busje. Zeg maar 16 man in een busje voor 8. Koffers in een pickup en gassen maar. 2 uur in het donker rijden met een chauffeur die aan het roken, sms, bellen en zijn cd speler probeerde te maken. Motor van het busje koelde zich op de bodem van het busje met als gevolg een te heet busje. Jeetje wat smaakt een koude Bingtang dan lekker zeg. Al met al hebben we het weer gehaald, maar wel weer een ervaring rijker.