rustige reisdag

1 juni 2015 - Bukit Tinggi, Indonesië

Vandaag weer over de Sumatra highway, maar dit keer een stuk beter. Omdat in het gebied niet veel te beleven is zijn er alleen maar een paar stops om de benen te strekken. Echter had de gids wel een paar leuke stops bedacht. Eerst bij de palmolie plantage om vervolgens naar een kruidentuin te gaan. Hier konden we van allerlei lekkere gewassen ruiken en proeven. Denk hier aan citroengras, notemuskaat, suiker riet, peper, kaneel, etc.... Dennis vond de suikerriet lekker en Belinda kon niet van de vesre kaneel afblijven. Hierna nog een aapje die de kokosnoten ging plukken. Vonden we wat minder om daarna kokos met bruine suikerriet te proeven. Heerlijk. Na de proeverij naar een ouderwets gouddelver in de rivier om daarna te lunchen.

Na de lunch even lekkere bruine suiker kopen en een wandeling door de jungle. En verder veel rijden met heel veel bochten. Om 2000 waren we in het hotel om even iets te eten. Dennis bestelde soto ayam soep en sate, Belinda pizza zonder vis. Hmmm de soep was soep met rijst en emping maar deze kwam niet voor de sate maar na de sate (11stokjes) en het was wel heel erg veel. Maar gelukkig kwam de pizza van Belinda ook. Lekker hoor pizza met vis , niet besteld maar toch gekregen. Al met al veel eten voor weinig.

Nou weltrusten en morgen meer te doen